Menu
Spočítejte si BMI
Vysvětlení BMI
Jaké jsou vaše hodnoty?

  • Pod 18,5 podváha
  • 18,5 – 24,9 optimální váha
  • 25 – 29,9 nadváha
  • 30 – 39,9 obezita
  • Nad 40 těžká obezita
Nejste s výsledkem spokojeni?

Pomůžeme Vám. Zaregistrujte se ZDE a bude Vás diskrétně kontaktovat náš poradce.
Počítadlo
Anketa
Kolik kg potřebujete zhubnout?   1 - 5 14 (12%)

   6 - 10 35 (29%)

   11 - 15 26 (22%)

   16 a více 44 (37%)

Odběr novinek
Domů > Snídej zdravě > Proč zdravě snídat?

Proč zdravě snídat?

14.02.2014 16:56

Víte, proč bychom měli zdravě snídat?

Správně složená snídaně odpovídající zásadám zdravé výživy je nezbytná pro dodání potřebné energie a psychickou pohodu.

Nedávno bylo prokázáno silné spojení mezi nesprávnou snídaní a mnoha zdravotními problémy. Pravděpodobně víte, že naše tělo sestává ze 100 biliónů buněk, které ke své každodenní činnosti potřebují 114 různých živin.

Přesto ranní stravovací zvyklosti lidí v České republice jsou velmi neuspokojivé. Někteří nesnídají vůbec, jiní si ihned po probuzení dopřávají zcela nevhodná jídla.

Důležité je dodržovat již od rána pitný režim, abychom do večera zvládli alespoň 2,5-3 litry tekutin. Ranní káva ani silný černý čaj se ovšem nepočítají.

Samotná snídaně by nám měla dodat 20-25 % denní energie. Člověk bez snídaně má tendenci se přejídat nebo pojídat průběžně během dne různé nezdravé "mlsy". Roste riziko obezity a výživových nedostatků, nehledě na psychické následky.

Snídaně = zdravý krok do nového dne

Snídaně by měla být prvním jídlem nového dne a dodat potřebnou startovací energii. Realita je však často jiná. Snídani často vůbec nestihneme, nebo se odbudeme pečivem namazaným "něčím" a zhltnutým za pochodu.

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne - startuje tělo po osmi hodinách spánku, takže když ji vynecháme, brzy přijde únava.

Pravidelná snídaně = součást boje proti obezitě

Ranní jídlo působí jako jakýsi startér metabolismu. Ti, kdo ráno pravidelně snídají, se stravují během celého dne rozumněji a nemají takovou tendenci konzumovat prázdné kalorie, tedy jíst potraviny, které obsahují převážně rychlé sacharidy, ale nikoli vitaminy a minerály. Naopak ti, kdo nesnídají vůbec, mají potom tendenci spořádat přes den více tučných jídel a mívají také nutkání stále něco jíst i mezi jídly.

Komentáře k článku

Odeslat vzkaz
2+2 =

Copyright © 2011 | Mapa webu | Doporučujeme: www stránky zdarma www stránky | administrace webu